داروهای تجویزی پس از عمل بینی | مصرف دارو بعد از عمل بینی | داروهای جراحی بینی |
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-11549,single-format-standard,mkd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.2, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive

داروهای تجویزی پس از عمل بینی

داروهای تجویزی پس از عمل بینی :

موفقیت جراحی بینی ، درصدی به تبحر جراح وابسته است و درصدی به مراقبت های بعد از جراحی بینی . اقدامات مراقبتی پس از عمل بینی بسیار اهمیت دارد چرا که نتیجه عمل و موفقیت آن را تضمین کرده و موجب پایداری تغیییرات مثبت در بینی خواهد شد . رعایت رژیم غذایی و حدود فعالیت ها ، رعایت مسائل بهداشتی برای التیام زخم ها و رعایت اقدامات ایمنی برای حفظ ساختار بینی بسیار مهم بوده علاوه بر اینها توصیه می شود داروهای تجویزی پس از عمل بینی را به شکل دقیق تهیه کرده و در زمان های مشخص روزانه مصرف نمایید . دکتر علیرضا مفرد با تجربه ای گسترده در زمینه جراحی های زیبایی بینی ، فک و صورت اطلاعات مفیدی را در خصوص نحوه مصرف داروها در اختیارتان می گذارد :

تذکر :

با توجه به وضعیت هر بیمار و شرایط بدنی وی نسخه خاصی پیچیده می شود و رعایت توصیه های پزشک و تهیه داروهای نسخه مخصوص لازم و ضروری است اما داروهایی که در ادامه معرفی می کنیم حالت کلی داشته و برای اکثر بیماران مورد استفاده قرار می گیرند .

پیشگیری از عفونت :

برای پیشگیری از عفونت جراحات درونی و بیرونی ناشی از جراحی بینی ، می توان آموکسی سیلین را سه بار در شبانه روز مصرف نمود و این امر را تا 7 روز پس از عمل ادامه داد .

برای جلوگیری از بروز عطسه و آبریزش بینی توصیه می شود قرص سرماخوردگی را 4 بار در شبانه روز مصرف نمایید .

پیشگیری از درد و تورم :

برای پیشگیری از درد و ورم می توانید از داروی ژلوفن پس از هر وعده غذایی کمک بگیرید و نیز داروی پردنیزولون برای رفع ورم بسیار کمک کننده خواهد بود .

پیشگیری از خونریزی :

پس از استخراج پانسمان و تامپون های درونی بینی می توان قطره فنیل آفرین را سه بار در شبانه روز مورد استفاده قرار داد به این ترتیب که در بار سه عدد قطره در داخل بینی بریزید و سر خود را بالا نگه دارید تا از مجرای خود عبور کند . همچنین لازم است از سروم شستشوی بینی پس از برداشت پانسمان یا مش بینی استفاده کنید تا بخش های درونی و غیرقابل دسترسی شسته شوند . این کار را تا 2 ماه ادامه داده و هر روز تکرار نمایید .

مصرف پماد ها :

پس از معرفی داروهای تجویزی پس از عمل بینی نوبت به پمادها می رسد . پماد تتراسایکلین را در داخل بینی استعمال نمایید و پماد زینک اکساید را دو بار در روز بر روی محل بخیه ها بمالید .

سایر خدمات دکتر علیرضا مفرد :

با تشکر مدیریت سایت دکتر علیرضا مفرد متخصص جراحی فک و صورت .

drmofrad

چهارده + ده =