کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی | کبودی بعد از جراحی بینی | دکتر مفرد | جراح بینی |
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-11464,single-format-standard,mkd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.2, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive

کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی

کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی :

کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی در بسیاری از بیماران به وقوع می پیوندد و غیر قابل انکار است و می توان گفت از جمله اتفاقات معمول پس از هر عمل جراحی بینی است زیرا در طی انجام عمل ، نسج استخوانی و لایه های متفاوت بینی دستخوش تغییر می شود و به همین دلیل مقداری خون و مواد درونی ترشخ شده در فاصله حوالی چشم ها ، تجمع کرده و  تغییر رنگ و کدر شدن پوست این نواحی از حیث ایجاد ظاهر ناخواسته ، بیمار را آزار می دهد . که در چنین وضعیتی بیماران عزیز ، از بروز این کبودی ها نگران شده و احساس ناامیدی می کنند در حالی که باید این مطلب را بدانند که با گذشت چند روز و سپری شدن دوره نقاهت پس از عمل ، به تدریج این آثار کمرنگ شده و به کل از بین می روند . با سپری شدن مدت زمان اندکی از روز پس از جراحی ظاهر پوست صورت بهبود یافته و پس از چند ماه با خوابیدن ورم ها و التهابات نتایج زیبایی بینی و چهره آشکار می شود و روز به روز به جذابیت چهره فرد افزوده خواهد شد .

کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی

دلیل کبودی های پوستی :

اکثر تیرگی ها و کبود شدگی ها که به دلیل عمل بینی به وقوع می پیوندد ، به خاطر جراحات داخلی و سنگین بودن حجم جراحی است که می توان گفت با تغذیه درست و استراحت کافی و مراقبت های به جا و شایسته پس از عمل ، با سپری شدن 7 الی 10 روز به کل از بین می روند . ولی چنانچه این نشانه ها عمیق بوده و دارای ماندگاری طولانی باشند ، نشان دهنده میزان تغییرات و اعمال جراحت های درونی است که برای رفع و بهبودی زمان بیشتری لازم است . دلایل مهم کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی ، به این شرحند : برخورد ضربه به اسکلت بینی ، برخورد ضربه به استخوان پیشانی ، برخورد ضربه به استخوان های مجاور چشم با هدف اصلاح حالت بینی . امکان دارد نشانه های دیگری نیز به این آثار همراه شود ؛ نشانه هایی چون درد ، التهاب و عوض شدن فرم چهره . اگر با نشانه های زیر روبرو شدید ، در اسرع وقت به پزشک جراح بینی خود مراجعه کرده تا اقدامات درمانی انجام شود .

– کم نشدن میزان کبودی ها بعد از 7 الی 10 روز

– بالا رفتن حجم درد

– تب ؛ گرمی و چرکی شدن بافت های صورت

– سرخ شدن پوست با حالت رو به افزایش

– تغییر حالات رفتاری و غیرعادای شدن خصوصیات بیمار

– حالت تهوع

– کم شدن میزان بینایی

– ناتوانی در چرخش چشم ها

با تشکر مدیریت سایت دکتر علیرضا مفرد جراح پلاستیک بینی ، فک و صورت .

drmofrad

نوزده − 11 =